martedì 10 aprile 2007

Πυράγγελος- Πιρατζέλο- Pirangello - Pirandello (Γεώργιος Σ. Ασδέρης)

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο Λουίτζι Πιραντέλλο γεννήθηκε σ΄ ένα χωριουδάκι τού Ακράγαντος(σημ. Αγκριτζέντο) μέ τό εμβληματικό όνομα Χάος.Γιά τήν ντόπια διάλεκτο Καβούζου (Caos/Ca(F)os /Cavusu).Ο ίδιος έγραφε : "Εγώ είμαι παιδί τού Χάους, καί όχι αλληγορικά, αλλά πραγματικά". Καί ίσως εννοούσε ότι το 1867 ενώ όλοι οι άνθρωποι τριγύρω του πέθαιναν από μία επιδημία χολέρας, αυτός γεννιόταν. Ανοίγοντας μία εγκυκλοπαίδεια μπορούμε νά έχουμε περισσότερες πληροφορίες γιά το συγγραφικό του έργο, για τήν βράβευσή του μέ τό βραβείο Νόμπελ λογοτεχνίας το 1934 κλπ.
Αυτά γράφουν οι εγκυκλοπαίδειες. Ο ίδιος γράφοντας τό 1934 στό Έλληνα ποιητή Κώστα Ουράνη έγραφε τά ακόλουθα :
«Είμαι από τήν Σικελία, δηλαδή τή Μεγάλη Ελλάδα, καί υπάρχει ακόμη πολύ από τήν Ελλάδα στή Σικελία. Τό μέτρο, η αρμονία καί ο ρυθμός ζούν ακόμη...Εξ΄ άλλου , είμαι ο ίδιος εγώ ελληνικής καταγωγής.
Ναί μήν εκπλήττεσθε.Τό οικογενειακό μου όνομα είναι Πυράγγελος. Τό Πιραντέλλο δέν είναι παρά η φωνητική παραφθορά του :Πιρατζέλο , Πιραντέλλο...»(*).
(*) από τό βιβλίο "'Ελλην Λόγος" τής καθηγ. Άννης Τζιροπούλου-Ευσταθίου

Nessun commento: